風がつよーーい(>_<)

今日もお天気は良いですが風がとても強くて寒いですね(>_<)
まだまだ春の訪れはもう少し先になりそうですかね…

さて今日キャタピラーさんはモノレール下にお散歩に行こうとしたのですが風がとても強く立っているのも少し難しかったので急遽場所を変えてウォーターパークに行きました!
d0148342_15184835.jpg

途中帽子が風でとんで行ってしまい「わーー!」と大騒ぎのキャタピラーさん(^▽^;)
d0148342_1519612.jpg

d0148342_15192540.jpg

それでも風に負けじと元気いっぱい遊びました!シャベルで砂をすくったり不思議な形の葉っぱを見つけて拾って集めたりとぞれぞれ好きな遊びを見つけてのびのびと遊んでいました♪

そしてバタフライさんは合奏の練習をし、そのあとは本をじっくり読みました!みんな静かに読むという約束がしっかり守れたので今度からは楽しく読んでもよいということで新しくお約束が変わりみんなも楽しそうに絵本を読んでいました(^_^)
d0148342_15201338.jpg

d0148342_15203058.jpg

そのあとはレッドポットに行きましたがあまりの風の強さにやはり遊ぶのが難しい様子…((+_+))
でも子どもたちが沢山走りたいと言っていたので、短い時間ではありましたがレッドポットのところを沢山走りそのあとはウォーターパークに戻って遊びました!
風が強かったのでなかなか思うように遊べなかったかもしれませんが久しぶりにゴム跳びをしたりと楽しんでいました(^_^)

Natsumi☆

This afternoon, the Caterpillar kids had an English lesson. This month we are learning all about emotions, so we practicing making faces and sang a new song! Then the kids each got a turn to match a pair of faces and say what emotion it was. Everyone did a great job!

d0148342_17241093.jpg

d0148342_17242031.jpg

d0148342_17242720.jpg


In the Butterfly class, the kids had a Japanese lesson. Two of the nencho kids gave presentations, and then everyone learned about kanji! They learned about kanji that looks exactly like it’s meaning, such as “明るい” and “氷”.

d0148342_17243890.jpg

d0148342_17244725.jpg


After the Japanese lesson finished, the kids had an Ikebana lesson! The flowers this time were so pretty, and smell so good! Don’t forget to take a look at them next time you’re in SukuSuku~ ^^

d0148342_1725225.jpg


See you all tomorrow!
Katie
by sukusukuworld | 2017-02-21 15:21