卒園式当日

今日は卒園式当日。
年長さんは少し緊張したような、それでいてとても嬉しそうな顔をしてやってきました。
みんなのグローブ姿はとてもかっこよく、大きくなったなと感じました。

本番では大きな声で堂々とスピーチをすることが出来ていました(^^♪
その姿に涙が出そうになりました。
在園児の子たちは、卒園児さんに歌とダンスのプレゼントをしました!
その姿に年長さんも嬉しそうにしていました(^^)
先生たちからは手紙と歌のプレゼントがありました。
年長さんはどんな気持ちで聞いていたかな?

年長さんの見せ場、家族への手紙。
今まで育ててくれた家族に感謝の気持ちを伝えました。
こんな事が言えるようになったみんな…本当にお兄さん、お姉さんになったんだなと思いました。

その後合奏では小さな世界をバタフライクラスで演奏しました。
みんな一つ一つの音を大切に演奏していました。

年長のみんなとお別れするのはちょっぴり寂しいけれど、今日の姿を見て「小学校でも大丈夫!」と確信しました(^^)
本当に卒園おめでとう❢

Ayami☆

卒園式当日_d0148342_17291827.jpg

卒園式当日_d0148342_17292710.jpg

卒園式当日_d0148342_17293588.jpg

卒園式当日_d0148342_17294485.jpg

Finally, today was the day of nencho-san’s Graduation Ceremony! Everyone has practiced so hard for today, and it really showed! The dances, speeches, and songs were so great. All of the teachers were worried, but the kids proved that they can work hard and overcome fears, embarrassment, and stage fright! Things went really well, despite the tears…from the teachers, of course. Everyone is sad to say goodbye to nencho-san, but we still have one week left with them at SukuSuku. I’m sure Caterpillar-san and nensho-san/nenchu-san, as well as the teachers will cherish what little time they have left.

Nencho-san, congratulations! You did it!

Katie
by sukusukuworld | 2017-03-24 17:08