歩こう~歩こう~♪

今日もとても暑く夏のような一日でしたね('ω')
週末には気温が下がり秋らしくなるという事なので体調管理には十分注意したいですね!!

今日は水曜日という事で音楽遊びの日です♪
皆で「おもちゃのチャチャチャ」を綺麗な声で歌った後は、タンバリンを使って挨拶をしました(#^.^#)
一人ずつ名前を呼ばれると「はーあーいー」と同じリズム手タンバリンを叩きます!
小さいお友達も一生懸命聞いて上手に叩いていました✨

その後は髭爺さんの手遊びや海苔巻きの手遊びをしました(^^♪
梅干しやきゅうり、マグロといった豪華な海苔巻きをみんなでつくるとキャタピラーさんもバタフライさんも一緒に手を繋いで「さんぽ」に合わせて室内をお散歩しました!
普段はキャタピラーさんとバタフライさんが一緒に手を繋いで歩くことはないので、とても嬉しそうに歩いていました♪

バタフライさんの時間になると今日もお友達の楽器の音を聞いて絵を描きました!
今日はキラキラしたイメージや、虫が出てきたり、お友達と一緒に遊んでいるイメージなど様々でした✨
更には、道路を車が渡っている音!と言う子もいて、とても面白い絵が完成していました( *´艸`)
来週はこの絵に歌を付けたり、お友達に発表したりするという事で、今から楽しみですね(^o^)/

d0148342_15483374.jpg
d0148342_15484051.jpg
d0148342_15484615.jpg

Chika♪

Today the Butterfly kids had their ABC lesson. They learnt a new song and used the phrase "Is it yummy? Yes, it is". The kids enjoyed singing to the song.

Then they did a roleplay. They each had some food with them and then they asked each other, "Is it yummy?" "Yes, it is!".

Then they practiced writing U on the board and did another game. This time, they had to listen and give the right picture to the teacher.

d0148342_18221074.jpg

Meanwhile the Caterpillar kids had their Rhythmic lesson today. As usual they listen and moved to the rhythm of the music.

They also played some games. The kids really enjoyed the colourful props used during the lesson!

d0148342_18214220.jpg

Aina


by sukusukuworld | 2017-10-11 15:49