2017年 03月 04日 ( 1 )

Festival surprise!

This morning when venturing to the park we came upon a festival to our surprise! There were many people around doing all different activities which we decided to join also. The children jumped on the flat bed, listened to a story about safety and also the older children experienced a simulated earthquake with Chika Sensai.

We ran around and played with the walking shoes before returning to school. Such a good morning of activities for all.

Cheers Nikki

d0148342_1210102.jpg


d0148342_12103397.jpg


d0148342_12104669.jpg


d0148342_12105573.jpg




今日の午後は室内で迷路を作って遊びました♪

まずは新聞紙を長くちぎってスズランテープに張り付け、カーテンのような物を作りました✨
いつもは小さくちぎったりすることが多いのですが、今日は長く切らなくてはいけないということでみんな難しそうにしていました!
大きく切れると「こんなに大きく出来たよ!!」ととても嬉しそうでした♪
地面でスズランテープに張り付けていても、いったい何が出来るのか分からなかった子どもたちは不思議そうにしていましたが、端と端を張り付けると大きなカーテンのようなものが出来上がり「わ~!!」と言って興奮していました( *´艸`)

椅子を使って行き止まりを作りながら迷路を作ると、バタフライさんはどこを通るのが一番いいか一生懸命考えながら進んでいきました(^-^)
キャタピラーさんには最初は難しく外を歩いたりしていましたが、お兄さんたちがやっているのを見て真似してやって「できたー」「もう一回やる!」と言ったり楽しんでいました☆

身近な物ばかり使ったシンプルな遊びでしたが、それぞれ頭を使いながら楽しむことが出来ました(^^♪


d0148342_16185286.jpg
d0148342_1619211.jpg
d0148342_16191095.jpg


良い週末をお過ごしください☆
Chika♪
by sukusukuworld | 2017-03-04 12:11