2017年 04月 07日 ( 1 )

お花がキレイだね~♪

午前はキャタピラーさんは、ウォーターパークで遊びました☆
0歳児さんは花壇の前にレジャーシートを敷いてお花見をしました♪
お花をジーッと眺めたり、シートの上でちょっと動いてみたりのんびりと
楽しい時間を過ごしました(*^▽^*)
1・2歳児さんは、フラフープとお砂場セットで遊びました!
フープに入って「まてまて~!」と追いかけっこをしたり、
落ちている花びらを見つけてバケツに入れて見たり・・
風が少し強かったですが楽しく遊びました\(^o^)/

d0148342_1383255.jpg

d0148342_1384957.jpg

d0148342_139499.jpg


バタフライさんは、昭和記念公園へ行きました!
大きな桜の木には桜が沢山咲いていて、みんなでその下に座り
お茶を飲みお花見をしました♪(笑)
桜の花びらを持って「音がなるかな~?」と花笛をしました!
側にあった椿の花や葉っぱはどうかな~?と色々と試して
楽しみました☆また風が吹くと桜の花びらが散り、
落ちてきた桜の花びらキャッチ大会が始まりました!
キャッチ出来たら願い事が叶うかも!と帽子をとってまで
花びらキャッチに夢中な子ども達でした(笑)

d0148342_1392933.jpg

d0148342_1394975.jpg



Mai

This afternoon, both classes gathered in the Butterfly class for a fire drill! Since it was the first one of the year, we just read a book and learned about what we should do if there is an earthquake or a fire. We also heard in the story about a boy who played around and did not listen to the teacher, so he got left behind while everyone else was evacuating!

The kids did a great job listening, unlike the boy in the story. They know so much, but let’s hope they never have to put that knowledge to the test!

d0148342_17132553.jpg

d0148342_17133324.jpg

d0148342_17134051.jpg

See you all next week!
Katie
by sukusukuworld | 2017-04-07 13:09