2017年 09月 04日 ( 1 )

雨が降ってきたー!!

今日は朝から雨がパラパラ降ったり止んだりスッキリとしないお天気ですね(´・ω・`)

気温の変化も激しいので体調管理には十分気を付けてくださいね(#^.^#)

キャタピラーさんはウォーターパークにお散歩に行きました!

2歳さんは運動会の練習を少しだけやり、その後は皆で縄跳びを使って電車ごっこをしたり、虫探しをして遊びました♪

すると、雨が降ってきてしまい…急いでお部屋に!!

お部屋では時間があったので、皆でハンカチ落としをして遊びました(^^)/

前回やった時に比べると皆とても上手になっていて、自分の後ろにハンカチが置かれるとすぐにとってお友達を追いかけられるようになっていました

キャタピラーさんも難しい遊びが色々とできるようになってきましたね(*^^*)


d0148342_15101101.jpg

d0148342_15101828.jpg

バタフライさんはP.Eがありました!

今日のテーマは「長い距離と短い距離」という事で運動会の練習も兼ねてかけっことリレーをやりました♪

かけっこは前に練習をしたこともあり、自分の順番を覚えていたり、線に並んで「よーいドン!」の掛け声をしっかり聞いてフライングをしないように意識し、皆とても早く走ることが出来ました

リレーはとても久しぶりだったのですが、誰にバトンを渡したらいいのか覚えたり、バトンをもらったらすぐに走る!!という練習をしているうちに少しずつ出来るようになってきていました♪

本番まで練習をたくさんして、もっと早く走れるようになりたいですね( *´艸`)


d0148342_15102575.jpg

d0148342_15103312.jpg

Chika

Today the Butterfly kids had their first experience with the pianica! They were really excited to hear the sounds coming out as the teacher blew into the pipe. Then, they listened to the different notes that were produced when different keys were hit.

Then, some Butterfly kids got to try blowing into the pianica themselves. It was such an interesting experience!

d0148342_17041085.jpg
d0148342_17043793.jpg

Meanwhile the Caterpillar kids practiced their 'Honeybee' dance for the Sports Event. They're super cute. with their flower crowns. I won't post the picture here so look forward to it during the event itself!

d0148342_17054296.jpg
d0148342_17060607.jpg

Then they had a free time. Some Caterpillar kids played 'Drop The Handkerchief'. It was a fun day!

Aina






by sukusukuworld | 2017-09-04 15:13