今日も雨だね…(+_+)

最近毎日雨が続いていますね☂

なかなか外にも行けず子ども達も残念そうな様子です…( ;;)

さて今日キャタピラーさんはお部屋でアスレチック遊びをしました!

マットと跳び箱、そしてトンネルを使いましたが、みんなとび箱では自分で登りジャンプをして大はしゃぎ!!0歳児さんも少し手をもってあげると、とび箱にのぼり中には1人でおりている子もいました♪

2歳児さんは色々な動物になりきって、ジャンプしている子もいましたよ(^-^)

今日も雨だね…(+_+)_d0148342_16523977.jpg

今日も雨だね…(+_+)_d0148342_16524550.jpg

その後はマットの上でお相撲をしました!お友達と押し合ったりと、ケンカになってしまう子もいるかな…?とも思いましたがそんなことはなくニコニコ楽しそうにやっていました♪




バタフライさんはP.E Lessonでした!

今日は雨の為外には行けなかったので、お部屋でマットと跳び箱と鉄棒をしました★

体操をやっている子もいたりとみんな体を動かすことは好きなようですが、いざやってみるとなかなか難しい様子…(>_<)

特に鉄棒ではどのくらいぶらさがっていられるかというのをやりましたが、みんな腕の力がなかなかもたなく「ダメだーー(+_+)」とあきらめている子もいました(*_*)

今日も雨だね…(+_+)_d0148342_16530879.jpg

今日も雨だね…(+_+)_d0148342_16525865.jpg

みんな思っていたよりも出来なく少しショックを受けている子もいたようですが、お部屋でのP.E Lessonを楽しんでいたようです(*^^*)

Natsumi

Today the Butterfly kids had their Arts lesson! Wonder what they were making this time around! Can you guess? Well, since it's Halloween, of course they were making scary stuff! What kind of scary stuff huh?

They were making lots of ghosts. There were the normal ghosts and the more traditional ghosts called the 'Umbrella Ghost'. It's got one eye and it's pretty funny!

The kids had some papers and their scissors and glues so they began making the ghosts. Once they're finished with the basic form, they began gluing the eyes and then decorating the ghosts' bodies. They were sooooo cute, not really that scary haha!

今日も雨だね…(+_+)_d0148342_17395810.jpg

Meanwhile the Caterpillar kids had their English lesson! What did they do this time around? They refreshed the vocabularies they learnt last time: the animals and the P and O words.

So they started with reviewing the pictures on the board and saying the words out loud together.

Then they sang the Animal song! It was fun to move around!

Finally, it was time to play some games! There were the 'Crocodile Golf' section, the 'Monkey and Bananas' section and others. The kids had throw the bananas in the monkey's mouth in one section and then they had to do other stuff in other sections. It was a lot of fun!

今日も雨だね…(+_+)_d0148342_17393313.jpg

Aina


by sukusukuworld | 2017-10-17 16:55