気持ちのいい秋晴れ☆


今日はお天気も良く上着が無くてもちょうどいいお天気でしたね
(^^

キャタピラーさんは昭和記念公園に行って遊びました♪

いつも使っている広場が工事中だったので、普段とは違う所で遊びました!

木に小さな虫がたくさんついているのを見つけると「わ~!」と皆で集まって観察をしてみました(*^^*)

他にもあまり見慣れない梅のような青い実を集めたり、フラフープを持って何人かのお友達と「電車が出発しまーす!」「○○行きです~」と電車ごっこをして楽しんできました

たまには違う所へ探検に行くのも楽しいですね(#^.^#)

気持ちのいい秋晴れ☆_d0148342_16473427.jpg

気持ちのいい秋晴れ☆_d0148342_16472576.jpg

バタフライさんはEnglish Lessonがありました!

先月から「This is a 〇〇」と動物の名前を言う練習をしているので、今日も動物のカードを使って皆で練習しました♪

その後はカードを全て裏返しにし、何の動物か当てる超能力者ゲームをしました!!!

なかなか当てるのは難しいのですが、「惜しかったね!」「違ったか~」と間違えても楽しそうにやっていました(*^^)v

最後には帽子入れから自分の帽子を探して「This is my hat!」と言う練習もしました(*´艸`)

気持ちのいい秋晴れ☆_d0148342_16475145.jpg

気持ちのいい秋晴れ☆_d0148342_16474371.jpg
Chika♪

This afternoon we, caterpillars and butterflies, experimented for the first time a ``strange drill``. Everybody was playing together in the butterfly class when suddenly a stranger came out from nowhere (Mai sensei costumed) and started to afraid kids and tried to kidnaped one of them. Teachers were gathering children while telling them to stop playing because a stranger is in the place and will try to hurt you. Everyone was, certainly frightened and nervous, but this is exactly what we were looking for. Just bringing that awareness will probably save their life one day, in the case of a similar situation, we are never sheltered against such atrocious situations. Thereafter, we asked them questions about what happened as ; how should you react to that kind of situation like this? We discussed all together to make sure that everyone understand what is going on, and they did.
気持ちのいい秋晴れ☆_d0148342_17351658.jpg
気持ちのいい秋晴れ☆_d0148342_17354950.jpg
We cleaned up all the toys and we have returned to our respective classroom. Then, continued to play all together.
Can`t wait to see you again, I`m proud of how you managed everything today.
Michelle


by sukusukuworld | 2017-11-02 16:48