今日は火曜日♪♪

今日もお天気がとっても良いですね(^_^)

まだまだ寒い日は続きそうですが、風邪を引かないように元気に過ごしたいですね!!

今日キャタピラーさんは昭和記念公園に行きました☆

まだ少し雪が残っているところもあり、雪を触っては「つめたーーい!」と大喜びしていました(*^^*)

最近は電車ごっこをするのがキャタピラーさんの中ではブームのようで、縄跳びを繋げてみんなで電車に乗って走り回っていました♪

今日は火曜日♪♪_d0148342_15562100.jpg

お天気も良かったのでこんな感じで日向ぼっこを楽しんでる子もいましたよ(●^o^●)()

今日は火曜日♪♪_d0148342_15561559.jpg

バタフライさんはP.ELessonでした☆

今日は初めて大縄を使ってのLessonでしたが、みんな興味津々の様子(^_^)

準備体操をしてから、まずは大縄でヘビのように揺らし、ジャンプして飛び越えるという事をしました!

今日は火曜日♪♪_d0148342_15563420.jpg

今日は火曜日♪♪_d0148342_15562771.jpg

年長さんは「すぐできるよ~!」と言って飛び越えていましたが、年少さん、年中さんも頑張って飛び越えていました(^^)/

慣れてくると、みんな止まることなく続けてジャンプをして飛び越えるという事にもチャレンジし、楽しみながらやっていました♪

そして最後には“おおなみこなみ”に合わせてジャンプするという事にもチャレンジし、縄にひっかかってしまうこともありましたが、みんな諦めずに挑戦していました(^_^)

Natsumi

Today the Butterfly kids had their Science lesson. The kids learnt about how water changes into gas and ice with the right temperature.

First, we took out the ice-tray that we'd filled with water and put inside the freezer a couple of days ago. We noticed that the water had turned into ice!

Next, we heated up the water on the frying pan. The kids noticed that after a while, the water had disappeared. They wondered where it goes. Then, we put more water and heated it up. This time we had the lid on. The kids could see the water droplets forming on the lid and realized that the water had tried to go up and got stuck on the lid!

It was super interesting to see how water changes with temperature!

今日は火曜日♪♪_d0148342_16574944.jpg

Meanwhile the Caterpillar kids had their English lesson. We sang the number song again!

Then, the kids learnt new words such as sun, wind, rain, etc. They sang another song and tried to recognize the words.

Next, they played a game. The kids had to throw the dice and then pick up the correct picture. It was so much fun!

今日は火曜日♪♪_d0148342_16582194.jpg

See you guys next time!

Aina


by sukusukuworld | 2018-02-06 16:22