ぽかぽか月曜日

今日はお日様がポカポカ当たる良い天気でしたね(#^^#)
子ども達と「春が来たねー」とおしゃべりしながらお散歩に出かけました!
キャタピラーさんは昭和記念公園までいきました。
最近の流行りなのか、石の上に誰かが寝転がると、それを見た子どもも寝転がる…という日向ぼっこ遊び?を今日もしていました(^^♪
ぽかぽか月曜日_d0148342_14182622.jpg
他には縄跳びをたくさんつなげて電車を作ったり、かけっこをして遊んでいましたよ!

バタフライさんは鬼公園に行きました!
大きな滑り台に大興奮の子どもたち!
「怖ーい!」なんて言いながらも何度もお友達と一緒に滑っていました!
ぽかぽか月曜日_d0148342_14181829.jpg
他にはまたがって揺らして遊び車やブランコで遊んでいる子もたくさんいました☆

Ayami☆


This afternoon, Caterpillars were having free time and I decided to play a hide-and-seek in the dark with them ; I was the human and the kids were the ghosts . I think it was the first time for them to play this game which someone needs to reach the teacher without being spotted by the flashlight. I placed tables, boxes and mattress which they could hide behind these.
ぽかぽか月曜日_d0148342_17462971.jpg
ぽかぽか月曜日_d0148342_17470726.jpg

Meantime, Butterflies were practicing the musical instruments for the Graduation Ceremony. The oldest kids have practiced with almost all the musical instruments which were ; keyboards, piano, xylophone and so on. The youngest kids tried to use bells which was difficult for them to follow the tempo but they could improve their skills. It was the first time that they could start from the beginning of the musical composition until the end.

See you tomorrow,
Michelle

by sukusukuworld | 2018-02-19 14:18