Let's have some fun with colours!

Today the Butterfly kids had their ABC Lesson in the morning! The kids learnt a new letter, H.

They listened and circled the correct letters on the board.

Then, they listened and sang the 'H' song. They learnt to associate the h sound with the sound they made when they're tired and out of breath. They had fun hopping to the song and making the 'h' sound!

Next, they did some writing practice. Good job everyone!

Let\'s have some fun with colours!_d0148342_16483573.jpg

Meanwhile the Caterpillar kids had their Art Lesson!

They each had some papers and painted some colours on the papers. We will use these for the Sports Event!

Thanks for helping out kids!

Let\'s have some fun with colours!_d0148342_16511650.jpg

See you guys!



Aina

午後キャタピラーさんは熱中症指数が高すぎて0・1歳児さんの屋上プールは出来なかったので、お部屋でSports Eventのダンスの練習をしました!
とっても軽快でリズミカルな音楽が流れると自然と体をフリフリするキャタピラーさん達は、教わった振りはあっという間に覚えてしまいます!音楽が大好きなすくすくっ子達は、目をキラキラさせて踊ることがとにかく楽しそう!
Sports Eventはまだ先ですが、このペースだと当日まで練習時間が余りそうなくらいです^^;
個性豊かなキャタピラーさんのイメージに合わせカラフルでポップな衣装を作成中ですので、Sports Eventを楽しみにしていてくださいね!
Let\'s have some fun with colours!_d0148342_16281667.jpg
バタフライさんもSports Eventの練習をしました。
バタフライさんになるとパフォーマンスの内容もぐんと高度になるので、練習も沢山必要ですし1回1回に真剣に取り組まなくてはいけません。子ども達もそのことはよく分かっていて、みんな年少さんもとっても良く頑張っています。
今日はバルーンを中心に練習しました。
1・2・と言いながら自分の立つタイミングを合わせるのですが、今日初めて1~16まで全員がタイミングを合わせて立つことが出来ました!他にも、笛の合図を聞き分けて何をするべきか全員が理解して揃った動きが出来たりと、今日は大きな進歩が見られた練習となり、子ども達も達成感を感じて練習の大切さを改めて実感できたようです。
本番までしっかりと練習を重ねていき、きっと感動のパフォーマンスになることと思います^^
Let\'s have some fun with colours!_d0148342_16291493.jpg
Madoka


by sukusukuworld | 2018-08-02 16:51