ぽかぽか火曜日♪

今日はぽかぽか陽気で気持ちがよかったですね(*^^)
もうすぐ12月とは思えないほど暖かいですが、感染症など風邪が流行り出す時期なので、うがい手洗いをしっかり行い健康に気を付けて過ごしましょう♪

午前中キャタピラーさんは昭和記念公園へお散歩に行ってきました。
道路を渡る時は「右見て、左見て、自転車通ってないかなぁ?」とみんなで確認をし、交通ルールを学びながら歩いています♪
また、「手を挙げてね」と言うとワゴンの中の小さなお友達も「はーい!」と元気よく手を挙げてくれます。
こうした日々の積み重ねが大切ですよね(^^)

公園ではボールや縄跳びで自由に遊びました♪
草をむしって投げ合ったり、剣にして戦いごっこをするなど新しい遊びも見られました!
たくさん走り回ってもまだまだパワーが有り余っている子ども達でした(^O^)
ぽかぽか火曜日♪_d0148342_14182670.jpg
ぽかぽか火曜日♪_d0148342_14192960.jpg
バタフライさんはPEでマット運動をしました!
体操教室に通っている子が多いので、マットなんてちょちょいのちょい♪と余裕の表情を浮かべる子ども達(^O^)
確かにみんなとっても上手に転がったりジャンプすることができていました!!
経験のない子も、お手本を見て頑張っていましたよ♪
特に年少さんは年中さん年長さんの動きを真似て楽しんでいました。

その後はRed potで自由遊び~♪
ポックリやフラフープでたくさん体を動かしました(^^)
失敗しても「もう一回やる!」と何度でも挑戦し、上達すると「先生見て!こんなにできるようになったよ!」と得意げに見せてくれました!
頑張ったことを認めてもらえるのはすごく嬉しいことですよね♪
結果も大事ですが、何よりも諦めずに取り組む姿を見れて先生たちもとても嬉しい気持ちになりました♪
ぽかぽか火曜日♪_d0148342_14250137.jpg
ぽかぽか火曜日♪_d0148342_14251077.jpg
*Akiko*

This afternoon, Caterpillar Class got into the Christmas spirit with Craft time during today's English lesson! Jim-sensei once again made an appearance and joined us in Angie-sensei's awesome class. Everyone had a great time creating wreaths using paper-plates, light green and red crepe paper and gold stars. The children were able to hone their fine motor skills making their creations whilst listening to English instructions and there were smiles all round!

ぽかぽか火曜日♪_d0148342_16592154.jpg
ぽかぽか火曜日♪_d0148342_17084061.jpg
Butterfly Class spent their afternoon channeling their inner performance artist as they practiced singing and dancing for this year's end-of-year Christmas Recital! The 年長 boys got their groove on (and a little bit scary! :-P) as they practiced the Monster Dance, whilst the 年長 girls happily read books, having been re-assured that their Princess Dance was perfect and ready to go! The 年中 and 年少 students had a fantastic time practicing singing and dancing to, "We Wish You a Merry Christmas". A great time was had by all.

*~* Jim *~*

by sukusukuworld | 2018-11-27 14:25