プール最後の日♪

朝からどんよりとした雲が広がっていましたが、登園時には太陽が時々顔を出し気温もぐんぐん上がっていきました!今日は8月最後の日でプール遊びも最後の日となり,子ども達はもっと遊びたいと言いながらも、プール遊びを楽しんだあとにおもちゃやビニールプールを丁寧に洗ってくれました☆なかには「ありがとう。また今度ね」とお話ししているお友達もいて先生達は感動しました♪
プール最後の日♪_d0148342_12431994.jpg
プール最後の日♪_d0148342_12433467.jpg
そして今日は夏の思い出を作るためみんなでアイス作りをしました♪りんごジュースにカットフルーツを入れて冷凍庫へ・・・早く食べたい気持ちをおさえながらおやつの時にみんなで冷たいアイスを食べました☆
まだ暑いが続いてたくさんアイスが食べられるといいですね☆

keiko

This afternoon during snack time, everyone was able to eat the popsicles they made along with ham and cheese sandwiches! Afterwards, we played a few different games. One of which was called, "Whose voice is it?". One child was blindfolded and and another child was chosen to make an animal noise. The blindfolded child was tasked with guessing who the other child was.
プール最後の日♪_d0148342_15532001.jpg
プール最後の日♪_d0148342_15533560.jpg
Jim

by sukusukuworld | 2019-08-31 12:46